woensdag 5 maart 2014

Bloggen....

Tja.... daar is tie dan, mijn eerste blog. Het heeft nogal wat voeten in aarde om überhaupt een blog te maken, want het wilde natuurlijk niet gelijk zoals ik wilde.

Maar goed een blog jaja.... over mijn veranderingen qua voedingspatroon. Waarom? Niet omdat ik denk dat ik zo'n interessant figuur ben die heel veel nieuws te melden heeft....maar ik merk dat doordat ik anders met voeding omga, er meer mensen in mijn omgeving geïnteresseerd zijn. Dat maakt het veranderingsproces leuker en makkelijker, en via deze weg kan ik wellicht meer mensen inspireren om het roer om te gooien. Het helpt mij dat mensen belangstelling tonen, om deze veranderingen door te zetten.

Ik ben sinds januari 2014 anders gaan eten en drinken, omdat ik candida in mijn lijf heb zitten en een of andere parasiet. Candida is een schimmelinfectie, die zich op verschillende manieren kan uiten. Mijn grootste klacht is mijn darmen, die borrelen erover.

Om candida tegen te gaan, dien je geen suiker (ook geen natuurlijke) en geen gist tot je te nemen. Nou dat is best een lastige, gezien suiker in bijna alle pakjes en zakjes zit, zelfs in chips... (Mijn lekkerste snack.... :-S)
Vanaf begin januari het roer omgegooid met behulp van het vitaalprogramma van www.sandrawoldering.nl Sindsdien vermijd ik alle suikers, ook zoveel mogelijk de natuurlijke (zoete vruchten) en gist.
Een ware ontdekkingstocht in het begin, maar inmiddels begin ik me het een en ander eigen te maken en geniet ik veel meer van gezonde voeding.

Twee weken geleden heb ik een weekje gezondigd tijdens de wintersport  (en daarna eigenlijk ook nog wel een beetje) en dit is me achteraf niet zo goed bevallen, sinds die tijd borrelen mijn darmen weer regelmatig, terwijl ze juist zo rustig waren.... Een harde les dus, dus nu weer keihard aan de bak, om rust er in te krijgen.

Doordat ik anders eet en drink, merk ik dat ik meer energie heb, ik voel me fit en lekkerder in mijn lijf. Bijkomend voordeel is dat ik inmiddels 5,5 kilo ben afgevallen. Op het moment sta ik even stil met afvallen, dat krijg je van teveel zondigen. :-S  Ik hoop in de toekomst nog wat kilootjes kwijt te raken, zodat ik deze zomer ook eens in bikini kan....

Tja, wat doe ik dan zoal anders.... daarover later meer.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten