donderdag 31 juli 2014

(Groot) Gebrek aan doorzettingsvermogen

Het was weer een heel lange tijd stil op deze weblog. Mja, ik geef het eindelijk toe, ik heb een groot gebrek aan doorzettingsvermogen als het over voeding gaat. Al jaren probeer ik er kilo's af te krijgen (en dat lukt dan heel goed) en al jaren kom ik net zo hard daarna weer terug op mijn oude gewicht... Beetje jammer maar wel een feit helaas.

De afgelopen maanden waren drukke maanden, zowel op het werk als in de weekenden. Allerlei dingen schieten er dan bij in, zoals een voorraadje fatsoenlijke maaltijden aanleggen, de tuin onderhouden, sporten etc. Was ik zo druk dan? Nee, ik had gewoon geen zin. De momenten die ik vrij was, heb ik vaak gebruikt om te ontspannen. Lekker in de hangmat liggen, een boekje lezen, bijtanken,  niets doen etc. Een prestatie op zich voor mij, maar daardoor werd ik ook slordig met snoepen. Tja.... de rest laat zich raden.

Afgelopen week ben ik op vakantie geweest met vriendinnen naar Sicilië. Wat hebben we genoten van dit prachtige eiland en het heerlijke eten daar. Reden om vanaf vandaag mezelf weer eens flink aan te pakken!

Op dit moment staat er een zeeeer goed ruikende lasagne in de oven van zelfgemaakte tomatensaus met volkoren lasagnebladen. Ik was eigenlijk van plan om een gezonde kipkerrie te maken, maar ik had twee kilo verse tomaten bij de Aldi gehaald, dus was vanmiddag bezig met een tomatensaus maken à la Sandra. Tja, dan is het net zo makkelijk om gelijk van een deel van de saus je diner klaar te maken.

Vandaag was eigenlijk nationale kookdag, naast de tomatensaus, heb ik twee ontbijtkoeken (zonder suiker) en heksenkaas gemaakt. Het smaakt natuurlijk niet zoals uit de supermarkt vandaan, maar wel erg lekker. Oh en vergeet ik bijna de gepofte knoflook, een heerlijke smaakmaker voor sauzen en kruidenboters/ kaas. De sterke knoflooksmaak en geur is weg, maar je krijgt er een andere heerlijke smaak voor terug.

Tijdens het wachten in de rij bij de kassa sprak ik vanmiddag een oud collega (van één van mijn vele bijbaantjes). Zij vroeg hoe het met me ging. Ik heb het korte antwoord gegeven: Goed. Nu de lange voor de liefhebber: Ik kan terug kijken op een jaar waarin veel gebeurd is. Er zijn verschillende nieuwe mensen (waaronder nieuwe vrienden) op mijn pad gekomen, waarvan ik heel veel heb geleerd. Ik heb geleerd om meer te genieten van de dingen die op mijn pad komen, waardoor ik veel meer plezier beleef.
Ik heb fantastische gesprekken gehad, waarvan ik veel over mijzelf geleerd heb. Hierdoor blijf ik meer bij mijzelf en kan ik me beter voor dingen afsluiten/ dingen relativeren. Ook heb ik ontdekt dat ik een kei ben in de 'slachtofferrol' beleven. Oef, pijnlijke ontdekking, maar door bewustwording kan ik er nu mee aan de slag.

Een paar weken geleden heb ik een Reiki cursus gedaan. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou gaan doen, dat was me toch iets te zweverig. Die gedachte had ik tijdens het cursusweekend ook nog wel eens, maar het heeft me tot nu toe al een hoop gebracht.
Ik kan mezelf en anderen nu Reiki geven, een soort handoplegging waardoor je blokkades opheft en de energie beter gaat stromen. Iedereen kan dit, alleen moet het eerst 'geactiveerd' worden. Door Reiki kun je ook pijn verminderen of beter ontspannen. De één voelt heel sterk de energie stromen tijdens de behandeling, de ander voelt zich ontspannen, de één wordt warm, de ander koud enzovoort. Zelf voel ik weinig tijdens de Reiki behandelingen, maar ik ben dan ook erg druk met denken wat ik dan zou moeten voelen....  Ik merk wel dat het steeds makkelijker gaat. Inmiddels heb ik twee vriendinnen uitgebreid behandeld, dat was een mooie ervaring! Ook heb ik een aantal andere mensen even laten ervaren hoe Reiki voelt, de reacties daarop vond ik fantastisch.

Bedankt lieve mensen voor alle inzichten, leerrijke,  mooie en gezellige momenten die ik met jullie heb mogen beleven. Op naar nieuwe fijne momenten! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten